Vanaf Zion naar Sequoia - Reisverslag uit Three Rivers, Verenigde Staten van Bert en Anouk - WaarBenJij.nu Vanaf Zion naar Sequoia - Reisverslag uit Three Rivers, Verenigde Staten van Bert en Anouk - WaarBenJij.nu

Vanaf Zion naar Sequoia

Blijf op de hoogte en volg Bert en Anouk

19 Mei 2015 | Verenigde Staten, Three Rivers

Eindelijk weer eens een berichtje uit Amerika. Na 2 nachten in Zion te hebben doorbracht zijn we naar Las Vegas gereden. Hier kun je alle hotels in en uit lopen. Elk hotel heeft een thema. Zo heeft het hotel Paris een kleine versie van de eifeltoren en kleine straatjes in het hotel die er frans uit zien en waar je vele franse lekkernijen kunt krijgen. In hotel New York heb je het vrijheidsbeeld staan en in het hotel zijn er new yorkse straatjes na gemaakt. Zo kun je vele hotels doorwandelen. En elk hotel is een klein stadje op zich. Erg gezellig. Natuurlijk even een klein gokje gewaagd, maar helaas geen prijs. De dag erna zijn we hier nog tot een uur of 3 geweest en nog hebben we niet alles gezien! Maar we moesten toch echt verder reizen naar ons volgende hotel in Death valley. Onderweg even bij de zoutvlakte "water basin" gestopt. We hadden veel mazzel want het temperatuurtje was zo'n 89 Fahrenheit, dat is voor de death valley niet extreem! Na een nachtje te hebben geslapen hebben we 's ochtends vroeg een wandeling door een heuze paradijs gedaan midden in de death valley. Echt prachtig, deze wandeling eindigde bij een waterval? Erg bijzonder als je ziet hoe droog death valley is. Onderweg hebben we nog een cayote gespot. Na death valley zijn we op doorreis gegaan richting wofferd Heights. Hier was het de bedoeling dat wij aan een meertje zaten. Helaas heeft California al zo'n 5 jaar enorm droog weer. Het meertje was dan ook nog maar voor 10% gevuld. Erg jammer. Gister zijn we aangekomen bij Three Rivers. Dit ligt vlak bij Sequoia National Park en Kings Canyon. Vandaag hebben we mooie wandelingen gemaakt in Sequoia National Park. 1 wandeling waarbij we van een veilige afstand een zwarte beer hebben gezien en een wandeling van meer dan 6 kilometer, waarbij we een waterval van zo'n 300 meter hoogte hebben bezocht. Een geweldig bijzondere omgeving.