11-05-15 - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Bert en Anouk - WaarBenJij.nu 11-05-15 - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Bert en Anouk - WaarBenJij.nu

11-05-15

Blijf op de hoogte en volg Bert en Anouk

12 Mei 2015 | Verenigde Staten, Bryce Canyon City

Eindelijk weer internet om een kort verslag te maken van de afgelopen dagen. Vanaf Laughlin zijn we de route 66 gaan volgen. Bij Oatman hebben we even onze benen gestrekt. Dit is een western dorpje. Normaal gesproken lopen hier de ezels vrij rond in het dorpje, maar helaas waren we waarschijnlijk wat te vroeg. We zijn daarna verder gereden naar Jerome, een ghosttown met vele oude auto's en hele mooie kolibrie vogels. Vervolgens zijn we naar Sedona gereden. Een prachtig stadje tussen de mooie rode rotsen in. Daarna zijn we via flagstaf naar Williams gereden. Hier hebben we overnacht om de volgende dag onze route naar de Grand Canyon te vervolgen. Helaas hadden we de hele ochtend mist en sneeuw. En dachten we dat we naar huis zouden gaan zonder de bijzondere Grand Canyon te hebben gezien, dat zou wel erg zonde zijn. Gelukkig hebben we gewacht tot een uurtje of 4. De hele mist trok op en hebben we toch nog kunnen genieten van het prachtige uitzicht. We zijn doorgereden naar Vermillion Cliffs, waar we 2 nachten hebben overnacht. Hier vlakbij lag het plaatsje page, waar de antelope canyon zich bevind. Dit maal hebben we de lower trail gevolgd. Ook deze was adembenemend mooi. Vervolgens zijn we naar horseshoe bend geweest. Wat een uitzicht zo hoog aan de berg!! Verder hebben we dinosaurus voetafdrukken gezien. Ook erg bijzonder. Op de terugweg naar ons hotel hebben we nog een amerikaanse condor gezien. Deze californische condor is zeer zeldzaam!. Hij zat prachtig op een hele oude brug. We konden tot op 2 meter afstand van deze grote roofvogel staan. Echt fantastisch! Vandaag zijn we verder gereden naar Bryce Canyon. Helaas was de trail die we graag wilden lopen voor een deel afgesloten. Net het mooiste gedeelte was laatst ingestort. De beheerders van het park waren druk bezig om de trail weer gangbaar te maken, maar helaas kunnen wij daar niet op wachten. Wel hebben we hier nog mooi gewandeld tussen de geweldige omgeving.

• 12 Mei 2015 - 09:36

Sylvia:

Wat een prachtig foto's weer. jullie hebben zeker alweer mooi wat foto's geschoten. Groetjes syl

• 12 Mei 2015 - 18:31

Jan:

Ziet er erg mooi uit allemaal, echt amerikaans. Nog een fijne voortzetting van jullie american trip!!